سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام روح اله خمینی ... Emam Khomeini

... از مکاید بزرگ شیطان و نفس خطرناکتر از آن، آن است که به انسان وعده ی اصلاح در آخر عمر و زمان پیری می دهد و تهذیب و توبه ی الی الله را به تعویق می اندازد برای زمانی که درخت فساد و شجره ی زقّوم قوی شده و اراده و قیام به تهذیب، ضعیف، بلکه مرده است.

عارف کامل و واصل روح الله خمینی رضوان الله تعالی علیه


ارسـال شـده در توســط ســـیــد

نوشته ای از شهید علم الهدی

من در سنگر هستم. دراین خانه محقّر. در این خانه فریاد و سکوت، فریاد عشق و سکوت، در این سرد و گرم، سردى زمستان و گرماى خون، در این خانه ساکن و پرجوش و خروش. سکون در کنار رودخانه و هیجان قلب و شور شهادت، خانه نمناک و شیرین ، کوچکى قبر و عظمت آسمان.
امشب پاس دارم. ساعت 1:39 چه شب باشکوهى! چه شب با شکوهى است! من به یاد انس على ابن ابیطالب با تاریکى شب و تنهایى او مى افتم. او با این آسمان پرستاره سخن مى گفت. سر در چاه نخلستان مى کرد و مى گریست. در همین تاریکى شب على برمى خاست و به نخلستان مى رفت. فاطمه وضو مى گرفت، پیامبر به سجده مى رفت و حسن و حسین به عبادت مى پرداختند.
این خانه کوچک است،این سنگر، این گودى در دل زمین، این گونى هاى بر هم تکیه داده شده پر از حرف است، فریاد است، غوغاست ... صداى پر محبت اصغر و حرف زدن آرام رضا و خوش زبانى منصور؛ بغض گلویم را گرفته، قطرات اشکم هدیه تان باد. تنهایى عمیق ترین لحظات زندگى یک انسان است.
ادامه مطلب...

ارسـال شـده در توســط ســـیــد
نوشتن از شهید قلمی شاهد می‌خواهد و منِ درمانده در خویش، از که بگویم که معترفم به درماندگیم در برابر به جای آوردن حق و حرمت قطره‌ای از خون پاکش.

السلام علیک یا خاصه اولیاء الله

ادامه مطلب...

ارسـال شـده در توســط ســـیــد

برزخ و حیات پس از مرگ

 

برزخ در لغت به معنای زمین و یا مکانی است که برزخ؛ حیات پس از مرگ  بین دو چیز فاصله انداخته است. اما برزخ در اصطلاح قرآن، روایات و مجموعه تعالیم اسلامی به معنای عالم پس از مرگ و حدفاصل بین دنیا و آخرت است. شاید بتوان ادعا کرد که برزخ بدین معنا نخستین بار در تعالیم اسلامی و قرآن کریم استعمال گردیده است. این واژه تنها یک بار در قرآن آمده و در آن، حال انسان های تبهکار و مجرم، هنگام فرا رسیدن مرگ و درخواست غیرقابل قبول آنان مبنی بر بازگشت به دنیا و پاسخ آنان به اینکه فرا روی ایشان برزخی است تا روزی که برانگیخته شوند، گزارش شده است:«حتی اذا جاء احدهم الموت قال رب ارجعون jلعلی اعمل صلحا فیما ترکت کلا انها کلمه هو قائلها و من ورائهم برزخ الی یوم یبعثون».

ادامه مطلب...

ارسـال شـده در توســط ســـیــد
<      1   2   3